Maandag en Dinsdag. - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Maandag en Dinsdag. - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Maandag en Dinsdag.

Door: Hannah en Dennis.

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

12 Augustus 2008 | Indonesië, Pangandaran

Hoi Allemaal.
De dag na ons laatste berichtje niet veel gedaan maar heerlijk gerelaxed, s'morgens wel eerst naar het reisbureau geweest om tickets naar Bali te boeken, dit is gelukt. De rest van de dag heerlijk op het strand gelegen :D
Maandag zijn we s'morgens wederom lekker naar het strand gegaan, en om 2 uur kwam Sutar onze gids ons ophalen voor een tocht door de jungle, hier met de bejak (fietstaxi) heen gegaan. Ik voelde me net de koninging in zo'n ding en had de neiging om naar iedereen te zwaaien. Bij de jungle aangekomen direct kennisgemaakt met een paar apen, herten en stekelvarkens, echt super gaaf om te zien. 3 uur door de jungle gelopen en toen aangekomen op een mooi strand, hier de zonsondergang bekeken en met de boot terug.

Dinsdag hadden we om 09.00 uur opgehaald moeten worden door onze gids, maar om 09.15 uur was hij er nog niet. Toch maar eens even richting zijn stam restaurant gelopen. Vlak voor het restaurant kwam hij met een heel slaperig hoofdje naar buiten gelopen.
Vrij vlot daarna was hij er ook met een vriend van hem en achterop de scooter (die gelukkig niet harder dan 65 km gingen) hebben we een aantal thuisfabriekjes bezocht. We hebben gezien hoe ze daken van palmboom bladeren maken. Ook hebben we een lekkernij geproefd die zo zoet was dat het glazuur op onze tanden spontaan de polonaise begon te lopen. Daarna zijn we nog bij een man geweest die zelf
wajang poppen maakt en ook voorstellingen geeft. Hij heeft ons ook een kleine voorstelling gegeven van amper 10 minuten (gelukkig maar, de orginele voorstellingen duren soms 7 uur). Daarna hebben we nog gezien hoe kroeppoek werd gemaakt.
Toen werd het tijd om naar de Green Canion te gaan. Met een bootje hebben we een korte, maar geweldige, tocht gemaakt. Tijdens dit tochtje diverse leguanen gezien. Daarna hebben we nog even gerelaxed aan een klein strandje. Toen terug naar het hotel en ons langzamerhand klaar maken voor de reis van morgen.
Morgen krijgen we, voor twee dagen, een reizigster erbij. Een dame uit Utrecht die al 8 maanden onderweg is maakt toevallig deze twee dagen dezelfde trip als die van ons. En aangezien het goedkoper was om met drie dan twee personen te reizen....... nou ja, wij weten hoe Nederlanders zijn, hoe goedkoper hoe beter :-).

We gaan nog even een paar foto's plaatsen. Dit zijn foto's van vandaag en gisteren.

Tot de volgende mail maar weer.

• 12 Augustus 2008 - 14:58

Han En An:

Fijn dat alles tot op heden zo mooi en goed verloopt. Maar goed dat de voorstelling geen 7 uur duurde want voor een "doe mens" als Hannah is dat wel erg lang stil zitten. Voor ons was dinsdag weer de eerste werkdag dus balen inplaats van Bali.

Gr. An en Han.

Ps. Waar zijn die tanden in polonaise naar toe, zal Kenniphaas bellen voor als ze daar aankomen.

• 12 Augustus 2008 - 18:49

Silke:

Hoi hoi,

Super klint dat met die mooie jungle tocht, kom je toch nog een beetje familie tegen:).
    En die kleine strandjes, ohlala, ddie lijken me ook wel wat...;).
    Groeetjes en veel plezier met z'n 3-en, kaaskopjes!

• 14 Augustus 2008 - 07:45

Martin En Irma:

Haai wat een mooie reis weer.Hoe is het met de telefoon?
    Geniet van de stranden lekker relaxen.
    Gloetjes van ons

• 15 Augustus 2008 - 21:29

Remko En Monique:

Hallo dan, hier eindelijk een berichtje van ons..... SORRY!!!
    Hoe is het dan? Genieten jullie lekker van de vakantie? Als ik de verhalen zo lees wel, lekker hoor!!! Toch altijd leuk om te lezen dat ze jullie hebben geleerd hoe je kroepoek maakt. Kan altijd nog van pas komen... haha, mooie chinees da'j der rondloopt! Nou geniet er nog even van! Groetjes en tot gauw! (beloofd!)
    Remko en Monique.