Het is net Nederland....... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Het is net Nederland....... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Het is net Nederland.......

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

18 Augustus 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo mensen,

Het is net Nederland. Fietsen in de regen. Dat is wat wij vandaag hebben gedaan.
Gisteren hebben we niet zo heel veel gedaan. Een beetje rond gelopen en lekker gegeten in een leuk restaurant met live muziek.
Vanmorgen werden we om 07.45 uur opgehaald voor een moutainbiketocht. We waren met 2 andere NL'ers, 2 Spanjaarden, 2 Fransen en een Koreaanse. Het is een dag geworden met veel lol (vooral onder de NL'ers). Stel je eens voor, een Koreaanse, waarvan heel snel duidelijk werd dat ze bijna nooit, of misschien wel nooit, op een fiets heeft gezeten, en zet die een veel te grote fietshelm op. Laat haar zelf een bandrecordertje in de hand houden, die ze continue in de neus van de gids drukt, en onze dag kan niet meer stuk!!! Genoeg over haar.
De tocht zelf was super mooi. We kwamen door veel kleine dorpjes waar de kinderen ons onthaalden als fietshelden. Veel kinderen stonden met hun handen klaar voor de "High Five", echt leuk. De eerste 25 km gingen voornamelijk naar beneden, maar de laatste 10 km gingen vooral naar boven. Het laatste gedeelte was dus vrij heftig, maar met veel zweet en half verzuurde benen, hebben we ook dat weer overleefd.
Na de fietstocht en een lekkere lunch, zijn we naar het apenbos geweest. Uiteraard waren er veel apen te bewonderen en heeft Hanneke geleerd dat je in de buurt van apen NOOIT op de hurken moet gaan zitten. Binnen no time had ze er twee op haar schouder zitten en probeerde er 1 via haar been naar boven te klimmen. De videocamera zal de leuke plaatjes wel laten zien.
Morgen zijn we van plan om een scooter te huren en wat in de omgeving rond te touren. Het verkeer is hier niet zo onwijs als in, bijv., Bandung en Bogor.
Woensdag gaan we ook nog maar even raften. Lijkt ons helemaal super!

Ik begon dit verhaal met het feit dat we in de regen hadden gefietst. Dit was maar een half uur. Voor de rest was het wel bewolkt maar een heerlijke temperatuur, zoals al de hele vakantie.
We gaan nog even proberen om er een paar foto's van vandaag bij op te zetten.

Tot het volgende berichtje maar weer!!

Veeel warme groeten, ook namens Hanneke uiteraard,

Dennis

• 18 Augustus 2008 - 10:53

Hans:

Een half uur regen stelt ook niets voor.
    Ja apen komen altijd op familie af dat had je kunnen weten.
    Nog heel veel plezier daar de laatste week.
    En tot mails.

Groeten, O ja ik ben druk aan het werk !!!!

• 18 Augustus 2008 - 11:28

Dees:

Heey! Leuk weer wat van jullie te horen! Wel erg fanatiek hoor fietsen! Dennis, wordt het nu fietsen na de vakantie in plaats van hardlopen? Leuke foto's hebben jullie erbij gezet! Ik zou alles ook zo goed vasthouden met een aap op mijn nek, hahaha!
    Nou skatties, fijne vakantie nog! Kus

• 18 Augustus 2008 - 11:36

Silke:

Hoi
    Ook ik ben druk aan het werk....het zal wel in de fam. zitten.
    En wat die apen berteft ook, we moeten het toch van iemand hebben;).
    Veel plezier nog en tot volgende week. Gaat snel, he.

• 18 Augustus 2008 - 11:41

An En Silke:

het is maandag dus oppassen op een kleine aap .geen rode kont wel rood haar hi hi hi .wel een mooi verhaal van jullie ik zie het al zo voor me .liefs kus an silke

• 18 Augustus 2008 - 15:56

Hannie:

Ziet er allemaal geweldig uit. Een beetje regen en bewolking zal bij die temperatuur niet zo erg zijn. Wij verheugen ons al om alle foto's en de video te zien. Die apen lijken wel indruk te maken.

• 18 Augustus 2008 - 20:09

Abel:

Leuke foto van Dennis en Hanneke op dat muurtje.
    Toveren of truc-foto??

• 19 Augustus 2008 - 08:07

EELKE:

DIE AAPJES HEBBEN JE BRIL TOCH NIET AFGEPAKT HANNAAAAAAA

• 19 Augustus 2008 - 10:10

Sipke:

Ben benieuwd naar de videobeelden.
    Geniet er van, voor je het weet is het voorbij en ben je terug, ook in de regen.
    Gr. Sipke en Hilda