Hello from Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Hello from Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Hello from Bali

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

16 Augustus 2008 | Indonesië, Batavia

Hoi Allemaal.
Zo, wat hebben wij sinds het laatste berichtje veel gedaan zeg, laten we bij woensdag beginnen. S'morgens vanuit Pangadaran richting Borobodur gereden. Met zijn 5en in de auto, namelijk Sutar onze gids Deddy de chauffeur Jolanda ons reisgenootje en wij natuurlijk. Een mooie rit van 7 uur met de mooiste rijstvelden tot nu toe, onderweg een paar keer gestopt en op de pasar (markt) lekker vers fruit gehaald.
We sliepen in een hotel 100 meter van de tempel af, echt heel gaaf. Jolanda heeft trouwens bij ons op de kamer geslapen dit was en goedkoper en gezelliger. Donderdag morgen vroeg eruit om de tempel zelf te bezoeken. Zo mooi om te zien hoe ze dat meer dan 100 jaar geleden gebouwd hebben. De borobodur is trouwens een boedistische tempel, de grootste van de wereld. Na deze tempel nog 1 andere tempel bezocht en een zilverfabriek.
Eigenlijk was het de bedoeling dat we na deze dag elk onze eigenweg weer gingen maar Sutar kwam met een leuk ander idee. Namelijk het beklimmen van de Merapi een nog steeds actieve vulkaan van 2911 meter hoog. Hier hadden we alle 3 wel zin aan. Bij het plaatsje aan de voet van de Merapi een low budget hotel gezocht en met zijn 5en gegeten. Er werd terplekke voor ons gekookt, we hebben geit gegeten erg lekker. Nog even naar de plaatselijke kermis waar wij als 3 Nederlanders de grootste attractie waren, nog in een soort van zweefmolen geweest en het reuzenrad. Alles werd nog met de hand aangedraaid. Om 21.00 naar bed om er om 1.00 weer uit te gaan. Om 1.30 begonnen aan de zware tocht naar boven. Om 5.30 waren we aan de top net op tijd om de sunrise te zien. Echt zo onbeschrijvelijk mooi. Nadat de zon op was terug naar beneden. We waren om 10.10 weer terug bij hotel. Een zware maar onwijs mooie nacht/ochtend gehad.
Door met de auto naar Yogya hier nog een boedistische en een hindoeistische tempel bezocht, wederom erg de moeite waard. Tegen 18.30 richting vliegveld afscheid genomen van Jolanda Sutar en Deddy en om 22.30 zijn we geland op Bali. De eerste nacht in Kuta doorgebracht, Vanmorgen door gereisd naar Ubud waar we 3 of 4 dagen zijn. Vanmiddag de markt bezocht. Nog een mooi schilderij gekocht voor in de hal. Vanavond gaan we naar een dansvoorstelling en morgen zien we wel weer verder.

Helaas net als de vorige keer nu ook geen foto's. Des te leuker is het straks om foto's bij ons thuis te komen kijken.

Liefs en een dikke Kus
Hannah en Dennis.

• 16 Augustus 2008 - 08:41

Irma:

Haai
    Nog een wierook aangestoken?
    Zo te horen niet echt een luier vakantie.
    Maar dat kan ook niet met zo'n adhd mens erbij.
    Lijkt me wel onwijs gaaf.
    Nog veel plezier.
    Dikke doei Martin en Irma

• 16 Augustus 2008 - 09:57

Silke:

Hoi, hoi

Zo te lezen alles goed. Hier ook alles goed. Jammer dat ik je gemist heb op de hyve...was boodschappen aan het doen. Moet ook gebeuren. Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's maar inderdaad wel leuk om ze zo thuis te zien. Nou veel plezier de laatste week;). En zoek nog een paar leuke strandjes op, hihi:)).
    Groetjes en heel veel liefs ons 4-en.

• 16 Augustus 2008 - 10:56

Petra:

Superrrrrr!

• 16 Augustus 2008 - 14:45

Mamma:

lijkt me onwijs gaaf geniet er lekker van .ook even rust nemen en bruin bakken hi hi hi .liefs mutti

• 16 Augustus 2008 - 14:55

Dees:

Gaaf man!! Ben erg benieuwd naar de foto's!! Klinkt echt erg mooi allemaal!! Nog veel plezier daar!!
    Dikke kus

• 16 Augustus 2008 - 16:48

A,C,Y&S:

Hoi lieverds..

Leuk dat jullie het zo mooi hebben! Ben erg benieuwd naar alle foto's zullen er wel weer mooi veel zijn..

Hier gaat alles goed! Sophie doet het super en het laatste nieuws... mijn tieten zijn dikker dan die van jouw hannah!!! :)

heel veel liefs,
    Arjan,Chantal,Yasmin&Sophie

• 17 Augustus 2008 - 15:03

Sabine:

Hoi,hoi.

Nou,zo te zien en te lezen hebben jullie het prima naar de zin.Geweldig.Geniet ervan.Heb jullie site van ZA ook bekeken.Super.Ik heb er zo'n zin in.Ach,nog 79 dagen en dan is het zover.
    Groetjes sabine.

• 17 Augustus 2008 - 15:54

Mandy En Zoë:

hey vakantiegangers,
    wat geweldig hebben jullie het daar!!
    en wat veel te bekijken daar of niet dan...heerlijk.
    hier gaat alles goed...alles z'n gangetje.
    geniet er van!!

dikke kus + knuf mandy en zoë

• 17 Augustus 2008 - 17:52

Chaunie:

Hoi lieve mensen,

Wat heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Geniet er nog lekker van en nog heel veel plezier.

Liefs
    Roberto, Chantal en Lynn