Nog 2 dagen - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen

Door: Hannah

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

02 Augustus 2008 | Nederland, Enschede

Hoi allemaal,
Nou nog 2 dagen en dan is het zover, dan vliegen we naar Jakarta, vanaf Jakarta gaan we direct door naar bogor waar we 2 nachten blijven.
Vanmorgen in de stad de laatste paar spullen gehaald, vanmiddag of morgen wordt de koffer gepakt en dan zijn we er klaar voor,
liefs en tot de 24e.
Hannah

ps zet er nog even wat algemene info op over java en bali.

Java is het belangrijkste eiland van Indonesië. Hier bevindt zich tevens de dynamisch hoofdstad van Indonesië "Jakarta", het economisch hart van Indonesië. Met zijn miljoenen inwoners is dit een zeer levendige, drukke stad met zeer druk verkeer. Java is het dichtstbevolkte eiland van Indonesië, met ongeveer 65% van de totale bevolking van de Republiek Indonesië.

Het klimaat is hier subtropisch, gemiddeld tussen de 22 en 29 graden Celcius.
Het landschap is zeer divers. Er is een vulkanische bergketen waarvan slechts een handvol van de 30 nog werkende vulkanen te bezichtigen zijn. De prachtige sawah's oftewel rijstvelden zult u overal aantreffen. Java heeft drie provincies: West, Midden en Oost Java met zeven belangrijke steden.

In West-Java kunt u o.a. de beroemde botanisch tuinen van Bogor, de vele theeplantages rond de Puncakpas en de beroemde Tangkuban Prahu bewonderen. Bandung is de hoofdstad van West-Java.

Bali
Bali, ook wel het 'Eiland der Goden' genoemd ligt op een korte afstand van de oostkust van Java, gescheiden door een smalle zeestraat. Met zijn 5600 vierkante kilometer is Bali een klein eiland. Den Pasar is de drukke hoofdstad van het eiland.?

Het landschap is ook hier weer zeer verschillend, van oost naar west ligt een keten van vulkanen, met als hoogtepunt de Gunung Agung (Heilige Berg) met een hoogte van 3142 meter. Ten noorden van de bergen bevindt zich een gebied met vruchtbare akkers. Ook zijn er diverse meren, sawah's, palmbomen en baaien omringd door witte stranden.

• 02 Augustus 2008 - 11:52

Silke:

Hoi Hannah en Dennis,

Ziet er weer mooi uit, we kijken nu al uit naar de volgende berichtjes...maar nog eerst even een paar uurtjes vliegen;)
    xxx ons 4

• 02 Augustus 2008 - 15:36

Jacqy En Mario:

Tsjongetsjonge stelletje befkonten....hullie wel hoor.....Zitten ze niet met de kont in afrika gaan ze wel weer met hun luie reetje naar het zonnige Indonesië... Tsssssssss sommige hebben ook altijd geluk..hahahaha
    Alle gekheid op een boomstam... wij wensen jullie een waanzinnige vakantie en we zien de resultaten van zelf.
    Dikke knuffs van Jacqy en Mario......

• 03 Augustus 2008 - 18:56

Abel:

Maak er een gezellige reis van en veel kijk plezier.

• 03 Augustus 2008 - 22:27

Gerry:

heej meid ik hoop dat jullie,vooral genieten van deze super mooie reis gr gerry

• 05 Augustus 2008 - 20:34

Dees En Rick:

Haaa skatties!!
    Nou jullie lange vliegreis zit er ondertussen op, het feest kan beginnen! :D
    Wij wensen jullie natuurlijk een super fijne vakantie en zullen de site goed in de gaten houden voor het nieuws!

Kus xxxx en dikke knuffel!