Hello from Namibia - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Hello from Namibia - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Hello from Namibia

Door: Dennis en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

11 Januari 2013 | Namibië, Lüderitz

Een paar dagen verder en verder Namibie ingetrokken. Wat een mooi land! Zoals we in ons vorige verslag stuurde, wilde we een dag later naar de Fish River Canyon. Helaas was de weg er naartoe zo slecht dat we de auto moesten keren. Verderop op de normale geasfalteerde weg zagen we nog een afslag naar de Canyon, maar het was al te laat om deze nog te gaan rijden. We hebben overnacht in een Guest Farm waar het echt helemaal geweldig was. Het landgoed was zo immens groot dat er 65 paarden rond liepen (we hebben er slechts 4 van gezien), diverse koeien en "swartkoppen" (geiten met een pikzwarte kop en een spierwit lichaam.
De volgende ochtend vroeg vertrokken van de boerderij en de andere route naar de canyon geprobeerd. Op de laatste 3-4 kilometer na, was dit prima te doen. Uiteindelijk kwamen we dus bij de canyon uit en het was er echt onbeschrijvelijk mooi!!!! Als het lukt sturen we foto's mee zodat jullie zelf kunnen oordelen.
Na het bezoek aan de canyon, zijn we doorgereden naar Keetmanshoop en hebben daar overnacht in een Guest house welke nog helemaal in Duitse sferen was (Namibie is vroeger een colonie van Duitsland geweest). Vanmorgen zijn we in de auto gesprongen en zijn we richting Aus gereden. Iets verder dan Aus begint een duingebied waar wilde paarden leven. Op een uitzichtpunt gestopt en daar hadden we de hoofdprijs! Er kwam net een groep van een stuk of 12 wilde paarden. Ze kwamen even wat drinken bij de speciaal aangelegde waterpoel. Ook zaten er diverse Gemsbokken (zoek maar op op internet) en struisvogels bij deze poel. Nadat we op deze plek nog even de lunch hadden genuttigd, zijn we doorgereden naar Luderitz (ja, ook dat is Duits). Dit plaatsje is nog helemaal in Duitse sferen ingericht met typisch Duitse gebouwen en straatnamen.
We blijven hier vannacht. We hebben strak blauwe lucht een temperatuur van 25 graden, maar er staat zo'n enorme harde wind dat het niet grappig is om nu gewoon buiten te lopen. Je wordt hier gezandstraald zo ongeveer. Vandaar dat we nu, terwijl het bij jullie langzaam donker wordt en de zon hier nog hoog aan de hemel staat, maar zijn gaan internetten.
Morgen rijden we door naar Sesriem om daar de Sossusvlei woestijn te bekijken. Dit schijnt een zandwoestijn te zijn waar het zand knalrood is. We hebben net al even gevraagd hoe lang het rijden is vanaf hier. Het wordt vroeg weg, want de rit zal ongeveer 7 uur in beslag gaan nemen. Voor diegene die nieuwschierig is wanneer we het weeshuis zullen gaan bezoeken, dit zal halverwege volgende week gaan worden ongeveer.
We gaan een poging doen om foto's mee te sturen. Als dit lukt, dan zijn het foto's van de Canyon en de wilde paarden die we vandaag hebben gezien.
Het kan zijn dat het nu misschien wel tot aan Windhoek kan gaan duren voordat we weer een verslag gaan plaatsen. Morgen gaan we namelijk van de grote wegen af en komen we in kleinere dorpjes terecht waar de kans op internet erg klein is.

Tot de volgende keer maar weer!!

• 11 Januari 2013 - 16:40

Hans:

swartkoppen ?? wat is het verschil dan met Dennis die loopt ook vanaf half novenber tot begin december zo rond. Maar verder ziet het er erg mooi uit allemaal. Wij horen het wel als jullie in Windhoek zijn en omdat jullie in Lüderitz zitten. Noch viel Spaß und auf Wiedersehen, Grüße von uns A&H

• 11 Januari 2013 - 18:08

Odille :

Ziet er allemaal geweldig uit zeg!!!
    Wat zijn jullie bofkonten. Jullie werken er natuurlijk ook voor maar toch;-)
    Jeetje wat schitterend allemaal. Beetje jaloers ben ik wel haha.
    Geniet er nog lekker van en dan wacht ik op het volgende verslag.
    Dan ga ik nu hopen dat er hier toch wat sneeuw gaat vallen:-)

• 11 Januari 2013 - 18:49

Jan En Dini Hielkema:

hoi globetrotters wij vinden dat jullie een leuk en boeiend verslag maken van jullie reis,

zo kunnen we mooi meegenieten!. janendini

• 11 Januari 2013 - 19:38

Yvonne:

Wat een prachtig verslag weer en mooi die foto's
    Heel mooi!!

• 11 Januari 2013 - 20:18

Gerda & Henk Kokhuis:

Erg leuk om jullie enthousiaste en indrukwekkende reisverslag te volgen.
    Bij 'Duitse sferen' en hoge temperaturen heb ik (Henk) nog even aan een 'Weíszen'
    gedacht. Wensen jullie een plezierige voortzetting van deze avontuurlijke reis.

Groetje,
    Gerda & Henk.