Alweer 8 dagen onderweg - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Alweer 8 dagen onderweg - Reisverslag uit Noordoewer, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Alweer 8 dagen onderweg

Door: Dennis en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

08 Januari 2013 | Namibië, Noordoewer

Zo... We zijn alweer 8 dagen onderweg en wat is het hier geweldig!! Gisteren zijn we vanuit Springbok verder naar boven gereden. Na 1,5 uur rijden kwamen we bij de grensovergang met Namibie. Die overgang mag wel even extra belicht worden :-)
Controle 1: Papiertje ontvangen met kenteken van de auto
Controle 2: Paspoort en papiertje werden voorzien van een stempel
Controle 3: Papiertje van controlepunt 1 weer ingeleverd
Controle 4: Persoonlijke gegevens opschrijven. Ook waar je naartoe
gaat, hoeveel geld je uit denkt te gaan geven etc. etc.
Controle 5: Autogegevens noteren en wegenbelasting betalen (€12,-)
Controle 6: Rijbewijs werd gecheckt en ook werd er even in de kofferbak
gekeken door de politie.
Bij controlepunt 6 werden we netjes door de politie erop gewezen dat we een sticker van Zuid Afrika moesten hebben omdat we anders veel belasting moesten gaan betalen. Toen we vertelde dat het een huurauto was, zei de agent dat het ook niet onze schuld was, maar die van de huurmaatschappij. Ook was het zo dat, wanneer het wel onze eigen auto was geweest, we Namibie niet in waren gekomen. De politieagenten waren erg vriendelijk en we kregen dan ook de tip om bij het tankstation iets verderop een sticker van Zuid Afrika te kopen om verdere problemen te voorkomen. Dit hebben we dan ook gelijk gedaan.
We zijn dus in Namibie en het is een wereld van verschil met Zuid Afrika. Hier is het vooral erg droog, bergachtig en ruig. Een asfaltweg kan hier niet recht aangelegd worden schijnbaar, menig pretpark kan hier ideeen opdoen voor een nieuwe achtbaan :-).
Het zoeken naar een slaapplaats duurde iets langer dan in Zuid Afrika, maar we zitten nu in een luxe lodge. Gisteren aangekomen en vandaag maar even een rustdag ingelast (hoewel "doe mens" Hanneke dit niet zo leuk vond, hahaha)
Morgen rijden we verder Namibie in en dan gaan we richting Fish River Canyon. Dit is de op 1 na grootste Canyon van de wereld. De grootste is in Amerika. Erg benieuwd wat we morgen aan gaan treffen dus.
Het is hier allemaal wat stiller en minder dicht bevolkt dan in Zuid Afrika, dus wanneer we weer achter het internet kunnen om een volgend verslag te typen, is niet bekend.
We sturen nog even wat foto's mee van de laatste dagen.
Stuurden we in een vorig verslag dat de temperaturen in het binnenland richting de 30 graden liepen, ik stel het nu graag even bij. Hier in Namibie is het dagelijks tussen de 35 en 40 graden.

Tot een volgend verslag dan maar weer en voor een ieder die hard aan het werk is, VOORAL DAARMEE DOORGAAN :-))))

• 08 Januari 2013 - 18:17

Hannie:

Mooi dat het goed lukt met de overnachtingen. Krijg je waarschijnlijk ook wat meer vertrouwen in het vinden daarvan. Was wel benieuwd naar de foto's :(
    Liefs van ons

• 08 Januari 2013 - 18:20

Annieta:

Hallo han en Den,
    Nou dat is niet mis wat jullie allemaal zien echt geweldig. We kijken regelmatig in ons boek waar jullie zitten , maar wat mooi wat mooi.
    Ik ben blij dat het goed gaat. Met Rika ook alles goed is constant met Ayla haar aap aan het spelen heel leuk. xxx Groetjes Hans en An

• 08 Januari 2013 - 23:51

Dees:

Hallo lieverds!
    Leuk weer een berichtje te lezen.... Ze zijn daar wel actief om de werkloosheid omlaag te krijgen! Ach ja, zo hou je ze van de straat ;-) succes met de reis morgen en veel plezier bij die Canyon! Ennuh, hoe moet dat nou? Jullie zijn nu al zo bruin! Jullie komen terug als 2 negers! :-) nou, dikke knuffel xxxx

• 09 Januari 2013 - 19:57

Ingrid:

Tjee, wat een hitte en een droge dorre woestijn op jullie foto's. Geef mij dan maar een beetje meer 'groen' en water in de buurt.... Ben benieuwd naar jullie verslag over de Fish River Canyon... en de gróótste Canyon, kan Ingrid je wel alles over vertellen :-)
    Veel plezier en vergeet niet heel goed te drinken (+zouttabletten eten)