De laatste paar dagen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu De laatste paar dagen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

De laatste paar dagen

Door: Dennis en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

17 Januari 2013 | Namibië, Windhoek

Dit is alweer onze vierde dag in Windhoek. Dinsdag hebben we gekeken hoe het met de hond ging. Die was al beter te pas dan toen we hem binnen brachten. Toen hij ons zag, merkte je ook wel dat hij ons herkende. ECHT SUPER!!

Vanmorgen was het dan eindelijk zover, het bezoek aan het weeshuis stond op het programma.
Ons Guesthouse bleek slechts op een kleine 10 minuten van het weeshuis te zitten. Het bleek dat het weeshuis midden in een township lag. Gelukkig is het, in tegenstelling tot Zuid Afrika, hier wel veilig om als toerist door heen te rijden. Nadat we even met een leerkracht hadden gesproken in het kantoor, kregen we een rondleiding van haar. Echt supergoed om te zien wat deze mensen nu al voor elkaar hebben gekregen en wat de plannen nog zijn. Zo hebben ze twee compleet ingerichte klaslokalen waar de kinderen op spelender wijs leren lezen en schrijven. Ook waren ze nog met twee andere lokalen bezig om daar enkele computers neer te zetten zodat de kinderen ook wegwijs kunnen krijgen op het internet.
Na de rondleiding was het zover, de kinderen ( ongeveer 40 in de leeftijd 5 tot ongeveer 10 jaar) werden netjes in de rij gezet door de leerkracht en toen mochten we het speelgoed uit gaan delen. Omdat we veel bij ons hadden, besloten we om ze maar eerst een zakje lego, een ballon, een stickervel en een notitie boekje met disneyfiguren te geven. Alleen daarmee zag je de kleine koppies al glunderen.
Daarna was het tijd om te laten zien hoe de lego in elkaar gezet moest worden. Zowel Hanneke als ikzelf zaten op de knieen met een aantal kinderen om ons heen en vol verbazing werd toegekeken hoe de lego in elkaar gezet werd. Toen ontdekten de kinderen dat het spelen met de ballon ook heel mooi en interresant was. Hanneke heeft er diverse op "moeten" blazen voor de kinderen. Het speelgoed wat nog in de koffer zat, hebben we overgepakt in een andere doos en uiteraard daar achtergelaten.
Het was een erg indrukwekkend bezoek en ze doen daar echt fantastisch werk! De grond naast het bestaande gebouw wordt klaar gestoomd voor nog een gebouw die helemaal in het teken komt te staan van de kinderen.

Het blijkt dat deze stichting meerdere scholen in Windhoek hebben die ze steunen met van alles en nog wat. Toen we de pennen lieten zien, zei de leerkracht ook gelijk dat ze die mooi konden gebruiken voor de oudere kinderen op de andere scholen binnen de stichting.
We hebben in ieder, mede dankzij de mensen in NL die ons geholpen hebben, veel kinderen blij kunnen maken vanmorgen.

We gaan proberen om een paar foto's van vanmorgen te plaatsen.

• 17 Januari 2013 - 13:05

ME:

WOW! WOW! WOW!

• 17 Januari 2013 - 13:24

Daantje:

Het Dennis en Hanneke

wat super leuk om dit te lezen :)

Kippenvel hoor TOP!

Kijk uit aar jullie volgende verslag en foto's :)

Have fun nog!

Groetjes Daantje

• 17 Januari 2013 - 13:24

Chantal:

Wat mooi om te zien! Kuss

• 17 Januari 2013 - 13:38

Annieta:

Wat mooi om te lezen en om te zien echt geweldig.
    En inderdaad bedankt een ieder die hier aan meegewerkt hebben. En in het bijzonder de gamma Enschede.
    Fijn dat jullie het ook zo ervaren hebben sommige mooie dingen in het leven kosten geen Stuver!!!!
    Een fijne reis morgen en we zien uit naar het volgende verslag XXX Pa en Ma

• 17 Januari 2013 - 13:40

Monique:

mooi verslag, echt super wat die mensen voor de kinderen betekenen.
    geniet van de vakantie

groet monique

• 17 Januari 2013 - 14:49

Bert Zielman:

Hoi Hanneke en Dennis,

Heel herkenbaar wat jullie meemaken en schrijven. Leuk om te lezen dat je mensen met heel weinig nog blij kunt maken op deze wereld, een mooi gebaar van jullie top!

Vergeet niet s'avond en s'nachts naar die fantastische sterren hemel in de woestijn van Namibië te kijken.
    Tot slot nog een tip: de Okavango delta bezoeken, een meerdaags begeleid verblijf /safari , super.

In ieder geval doen jullie nu een ervaring op die je leven bij blijft.

Geniet en groeten,
    Bert Zielman.

• 17 Januari 2013 - 15:43

Petra:

Wat een leuk verslag en geweldige foto's! Leuk hoor!!

• 17 Januari 2013 - 16:41

Dees:

Ha lieverds,
    Zit dit berichtje met een grote glimlach op mijn gezicht te lezen! Echt super!!!
    Hele dikke knuffel!!!

• 17 Januari 2013 - 17:01

Wendy Arendshorst:

Hoi,

Wat zijn jullie toch geweldig bezig!!! SUPER....

Liefs, Wendy

• 17 Januari 2013 - 17:35

Odille:

Wat gaaf om te lezen. En wat blijft het een lief initiatief van jullie om dat in jullie reis te plannen. Top gedaan. Wat zullen jullie een voldaan gevoel hebben daarover. X

• 17 Januari 2013 - 17:42

Mandy :

Wat geweldig om dit alles te lezen!!en SUPER geweldig wat jullie vandaag mee hebben gemaakt!wat zullen ze blij zijn met mensen als jullie:) kuzz

• 17 Januari 2013 - 18:31

Tom Weierink:

Jullie zijn goed bezig. Echt top!

• 17 Januari 2013 - 22:26

Esther:

hanneke en dennis wat ontroerend dit zeg. ik moet zeggen wat kunnen jullie mooi schrijven, tis net of ik er bij ben. super om jullie te volgen, echt helemaal TOP. zo leer je mensen van een hele andere kant kennen. nog een fijne reis verder. ik wacht met smart op het volgende verslag ;-’)

• 18 Januari 2013 - 21:21

Frits:

Wat lijkt me dat een super voldaan gevoel geven! Gave foto's! Je ziet het plezier in de ogen van die kinderen. Enjoy and have fun!

• 19 Januari 2013 - 04:09

Irma:

Heey...wat supergaaf zeg..kippevel bij de foto's!!!

• 20 Januari 2013 - 15:57

Charissa:

Waauuuuwwww wat bijzonder!!! en idd Kippenvel!! TOPPERS zijn jullie

• 21 Januari 2013 - 12:44

Esther Namens Stichting PAPPA:

Lieve Hannah en Dennis,

Namens ons allen van stichting PAPPA ontzettend bedankt dat jullie ons centrum hebben uitgekozen om speelgoed en lego uit te delen. Daar maken jullie de kinderen echt zo blij mee. Niet alleen met de fysieke kadootjes en ballonnen (wat ze ook al geweldig vinden!) maar ook dat er ergens aan de andere kant van de wereld, mensen om hun geven en de de moeite nemen bij hen op bezoek te komen. En dat gevoel is minstens zo belangrijk!
    Wij kunnen jullie niet genoeg danken hiervoor. Geniet van de laatste dagen daar en goede reis terug!

Als jullie terug in NL zijn wil je misschien een paar foto's mailen (neddries@hotmail.com) dan zet ik de foto's op facebook.

Hartelijke groet, namens st PAPPA,
    Pieter en Esther