Weer drie dagen verder - Reisverslag uit Langebaan, Zuid-Afrika van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Weer drie dagen verder - Reisverslag uit Langebaan, Zuid-Afrika van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Weer drie dagen verder

Door: Dennis en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

05 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Langebaan

Lopend, zittend, fietsend, skatend... Het kan allemaal op de vluchtstrook van de autobaan. Nu waren we dit natuurlijk al wel gewend van 2007, maar toch blijft het apart om te zien. Nu heb je op de autobaan ook veel communicatie met de andere weggebruikers. Wanneer je op een tweebaans autobaan rijdt (ja die heb je hier ook) en iemand wil je paseren, maakt diegene dat duidelijk door even te knipperen met het grote licht (dat betekent "hallo"). Van jouw wordt dan verwacht dat je even uitwijkt naar de vluchtstrook. De auto die je inhaalt knippert even met de gevarenlichten (dat betekent "dankjewel") en jij knippert een keer met je grote licht als teken "graag gedaan".
Verder valt het op dat we in Nederland lang niet slim genoeg omgaan met de ruimtes in grote laadbakken van vrachtwagens. Hoevaak zie je ze in Nederland wel niet rijden met lege laadbakken. We hebben hier gezien dat er makkelijk wel 30 personen inpassen. Veel effectiever dan de NS!!

Maar goed, alle gekheid op een stokje.
We zijn donderdag vertrokken uit Kaapstad en 150 KM omhoog gereden naar Langebaan. Onderweg zijn we nog even gestopt in Yzerfontein. In 1 woord: GEWELDIG!!
Aangekomen in Langebaan bleken we weer een plaatsje te hebben die direct aan de Atlantische Oceaan ligt. Vrij snel hadden we een Guest House gevonden en omdat het plaatsje er zo leuk uitzag, hebben we besloten om hier twee dagen te blijven. We zitten nu ook met tranen in de ogen achter de computer dit verhaal te typen. Want als we zo klaar zijn, dan rijden we toch echt verder het binnenland in en nemen we, hoogstwaarschijnlijk, definitief afscheid van de Atlantische Oceaan voor deze vakantie.
We rijden zo door naar Citrusdal. Van de dame van het Guest House hoorde we dat daar warmwater bronnen zijn. We zijn benieuwd...

Aan het einde van dit verhaal moet ik toch echt even een serieuze waarschuwing geven.
We gaan nu proberen om even een paar foto's te plaatsen. Helaas voor jullie, zijn dit alleen maar foto's waar de zon te zien is, strak blauwe lucht en veel water. Kun je daar dus niet tegen, kijk dan niet :-)))

Als aflsuiter het weerbericht voor de komende dagen: Strak blauwe lucht, zon en een temperatuur van plusminus 28 graden.

TOT GAUW!!!

• 05 Januari 2013 - 09:35

Claudia:

Oooh wat ziet het er heerlijk uit daar (hier grijze saaie lucht op het moment)! Kan me voorstellen dat jullie balen dat je de Oceaan niet meer zult zien. Maar er komen vast andere mooie dingen voor terug... Veel plezier en genieten hé!!

• 05 Januari 2013 - 09:48

Annieta De Vries:

Hallo han, en den,
    Fijn om iets te horen ik had vanmorgen vroeg al gekeken maar niets.
    Zit ik net op de hometrainer roept Hans bericht van Han , en Den, gauw er af natuurlijk.
    Maar wat een prachtige foto,s ik kan er niet tegen maar je weet het, de nieuwschierrigheid wint Hi hi hi.
    Ik zou zeggen goeie reis en we hopen op meer bericht .Oh ja Rika doet het prima ook met de buurhonden alles gaat goed en s,avonds liggen ze allebei bij mij op de bank.

Lieve groetjes xxxx Hans en mamma

• 05 Januari 2013 - 09:56

Hannie:

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het vervolg.
    Lieve groeten van ons

• 05 Januari 2013 - 10:02

Chaunie:

Ziet er geweldig uit zeg!
    Heel veel plezier met al die andere mooie dingen die jullie nog gaan zien!

• 05 Januari 2013 - 10:21

Roel, Silke, Jinthe En Martien:

Hoi,

Bah, wat vervelend en heel erg naar al die blauwe luchten en die zonnestralen, erge vervelend. Hier zijn ze ook wel.....ergens ver verstopt achter een dikke grijze laag bewolking.
    Veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag, enne volgens Silke zijn jullie al helemaal bruin ;)
    Xxx van ons 4

• 05 Januari 2013 - 11:49

Esther:

jeeeeeeeeeeee hanneke

ben megaaaaaaaaaaa jaloers .wat gaaf daar zeg (hele mooie foto,s). en wat grappig dat je dat al zo snel door had met die communicatie daar. of is je dat verteld ? je had het wel duidelijk uitgelegd hihi. nou ik blijf jullie volgen hoor. krijg via de mail bericht wanneer er weer nieuws is ;-) erggg handig!!! nou hanneke en dennis natuurlijk nog een hele fijne reis met hele mooie plekjes waar wij van mee kunnen genieten
    groetjes esther

• 05 Januari 2013 - 13:35

Whow. Wat leuk!!
    Je begint nog maar net en al zoveel te vertellen!!
    Misschien kunnen jullie met je ervaring wat betekenen voor logistic en transport van de NS?
    Zie uit naar jullie volgende verslag(en)

• 05 Januari 2013 - 13:35

Whow. Wat leuk!!
    Je begint nog maar net en al zoveel te vertellen!!
    Zie uit naar jullie volgende verslag(en)

• 05 Januari 2013 - 13:37

Yvonne:

Das 2x. Voor tgeval jullie het niet ontvangen. :-))

• 05 Januari 2013 - 16:44

Frits:

Hey vakantiegangers,

Het ziet er fantastisch uit. En super dat het weer ook nog zo blijft!
    Vandaag kopt hier de telegraaf "winter in aantocht" maar hoop dat ze het net zo mis hebben als de vorige keer.
    Stormpie is super lekker te pas. Lekker klieren af en toe en zoals altijd, "graag op tijd eten".
    Met oud en nieuw even beetje onrustig, maar omdat Socks geen krimp gaf terug naar de dagelijkse bezigheden. Veel plezier nog, enjoy and have fun!!

Groet, Frits

• 05 Januari 2013 - 18:11

Juutje:

Ha,Hannah en Dennis
    Geniet volop van jullie reisverslag ,in dit 50 tinten grijze kikkerlandje!!!!!!
    Nog de beste wensen voor 2013 en maak er een super vakantie van.
    Dikke kus en groetjes Jan en Juutje

• 05 Januari 2013 - 19:52

Ingrid V.:

Heerlijk om jullie verslag te lezen... en dat jullie bijna niet durven te zeggen hoe lekker warm het daar is, moeten we maar voor lief nemen. Ik krijg gewoon óók zin in vakantie! Prachtig wit strand, blauwe zee........ oefffff. Yzerfontein was geweldig, schrijven jullie.... ik ben benieuwd, ga zo meteen even googelen waarom dit zo mooi moet zijn. Tja afscheid van die prachtige blauwe zee nemen; kan me jullie emotie voorstellen. De natuur is prachtig!!
    Veel plezier nog!!
    Groetjes, Ingrid

• 05 Januari 2013 - 21:03

Dees:

Hallo lieverds! Fijn wat van jullie te horen! Goed om te lezen dat jullie het daar zo mooi hebben! Maar dat had ik ook niet anders verwacht, haha! Geniet er nog maar lekker van!!! Groetjes ook van Rick!
    Knuffel xxx

• 05 Januari 2013 - 22:05

Anke:

Hoi Hanneke geweldig begin van jullie reis, ben benieuwd wat jullie allemaal mee gaan maken erg vervelend voor jullie die zon ;-) groeten uit een nat, koud Enschede

• 05 Januari 2013 - 23:11

Remko En Danielle:

Hey Dennis en Hanneke,

Wat gaaf dat jullie het nu al(weer) naar je zin hebben ;-) Mooie foto's!! We willen er graag meer zien!!
    Hoop dat er gauw weer een verslag van jullie komt, leuk om te lezen ;-)

Greetz Remko en Danielle

• 05 Januari 2013 - 23:25

Bastian En Danielle:

Hoi family!!!
    geweldige foto's en wat leuk jullie berichten, leuk om op de hoogte gehouden te worden. Geniet lekker van jullie welverdiende vakantie!
    liefs ons

• 05 Januari 2013 - 23:56

Jacq:

hoihoi....fijn om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben,foto,s zijn idd jaloers makend maar ook mooi om te zien hoe prachtig het daar is....dus vanaf nu bij ieder verslag foto,s oke.
    vanmorgen nog even op brave storm gereden..haar een knuffel en een appel gegeven en haar ingefluisterd dat ie van jou kwam hihi
    Geniet nog lekker van heel veel mooie dingen en tot snel bij het volgende verslag.
    xx veel liefs jacq

• 06 Januari 2013 - 20:05