Hello from Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Hello from Botswana - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Hello from Botswana

Door: Dennis en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

25 Januari 2013 | Botswana, Kasane

Daar waren we weer!!
We zijn weer vier dagen verder. De dag na ons laatste verslag hebben we een lange autorit gehad. In totaal hebben we die dag 765 km gereden van Grootfontein naar Katima. Een hele lange rit dus, maar de lachspieren deden wel even hun werk toen Hanneke op de TomTom keek en zag dat we 762 KM rechtdoor moesten. Toch makkelijk...
Aangekomen in Katima hebben we een hotel genomen en hebben we eigenlijk niets meer gedaan. We waren zo gaar van de autorit, dat we zelfs te moe waren om naar het restaurant te lopen. Dan ons noodpakketje maar aanbreken. Heerlijk Noodles gegeten dus :-).
Het hotel waar we zaten ligt aan de Zambezi rivier. Een hele brede rivier met aan de overkant Zambia. Voor diegene die het in z'n hoofd zou willen halen om naar de overkant te zwemmen, kunnen we alleen maar zeggen: SUCCES!! De rivier zit vol nijlpaarden en krokodillen. Kleine kans dat je de overkant haalt dus.
De volgende morgen zijn we doorgereden naar de grens met Botswana. Katima ligt vlak bij de grens met Botswana, dus we waren er zo.
We blijven ons wel verbazen over de grensovergangen hier. Zo ook deze keer.
Eerste post is de kant van Namibie. Daar kregen we een stempel in ons paspoort met de datum dat we weg zijn gegaan. Vervolgens een stukje doorrijden en je komt aan de kant van Botswana. Daar moet je papieren invullen met je naam, adres, waar je naartoe gaat etc. etc. Vervolgens konden we weer een stukje doorrijden en toen moesten we stoppen bij een waterbak. We moesten de auto uit en de man verzocht ons om op een mat (werkelijk te vies om ook maar met 1 vinger aan te raken) te gaan staan. Deze mat was nat gemaakt en dat was om de onderkant van de schoenen (lees slippers) te reinigen met desinfectans. Vervolgens moesten we alle schoenen uit de auto halen en deze moesten stuk voor stuk op de mat gedrukt worden. We hebben niets gezegd op dat moment maar we dachten allebei hetzelfde... Waar staat Frans Bauer met z'n Bananasplit camera?
Maar goed... Nadat we de auto ook door een ontzettend vieze waterbak moesten rijden, konden we doorrijden naar de laatste post. Naast de politie, die op een leuke en vriendelijke manier, de auto doorzocht, hadden we ook een andere toeschouwer, een olifant. Dit alles heeft ons ongeveer 45 minuten gekost maar we konden doorrijden.
In Kasane hebben we snel een lodge gevonden waar we nu al twee nachten hebben geslapen. Bij aankomst zagen we dat er vanuit de lodge dagtochten naar de Victoria Falls werden georganiseerd. Aangezien wij geen toestemming hebben om met de auto in Zimbabwe te komen, was dit natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid om naar de watervallen te kunnen. Dit hebben we dan ook gisteren gelijk gedaan. En wat was het geweldig daar!!!! De Victoria Falls behoort tot 1 van de zeven wereldwonderen en wij snappen waarom. Onbeschrijfelijk mooi. We zijn door de sproei van de watervallen wel drijfnat geworden (de kleding kon letterlijk uitgewrongen worden) maar dat deerde ons helemaal niets. Ongeveer het enige wat we daar tegen elkaar hebben gezegd was: WOW, TSSS, GAAF...
Nadat we het park uitgingen en weer terug bij onze chauffeur waren, raadde hij nog aan om even naar een brug iets verderop te lopen. Daar had je ook nog goed zicht op de watervallen en als je vanaf de brug naar beneden keek, kon je het water zien borrelen. Maar... We moesten daar wel de grens voor over maar wanneer je dit lopend deed, was dit geen probleem. Bij de douane kreeg je een handgeschreven briefje en die moest je buiten weer afgeven. Vanaf de brug konden we inderdaad nog mooi op de watervallen kijken. Een heel klein stukje Zambia ingelopen (een streep midden op de brug gaf aan wat Zimbabwe was en wat Zambia was) en toen weer door de chauffeur terug gebracht naar onze lodge. Door de grenspassages hier, hebben we inmiddels 12 stempels in ons paspoort en uiteraard komen er nog een aantal bij doordat we nog weer naar Zuid Afrika moeten.
Vanmorgen vroeg ging om 05.30 uur (voor jullie dus een uur eerder) de wekker. We gingen om 06.00 uur mee met een game drive in het Chobe National Park. Qua natuur is dit park vele malen mooier als het Etosha park. Onze gids deed goed z'n best om op zoek te gaan naar de leeuwen door de sporen te volgen, maar helaas ook nu geen leeuwen gespot. Wel heel veel olifanten, nijlpaarden en een enorme familie bavianen (een stuk of 80 zeker). De olifanten hier waren absoluut niet aggresief dus we konden echt op een paar meter afstand super mooie foto's maken! We hebben twee jonge olifantjes gezien die nog maar een paar dagen oud waren.
Nu zitten we nog even te internetten en vanmiddag doen we helemaal niets!!
We blijven vandaag nog in Kasane en morgen rijden we door naar Maun. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar morgen hebben we nog maar twee weken voordat we weer naar huis moeten :-(

We gaan proberen enkele foto's te plaatsen. Deze zullen van de afgelopen dagen en vanmorgen zijn.

Tot een volgend verslag maar weer!!

• 25 Januari 2013 - 10:58

Annieta:

Hallo Dennis en Han.
    wat fijn te lezen dat alles goed gaat en dat alles zo fantastich mooi is!
    De watervallen zijn echt een wereldwonder ! En wat grappig met de mat echt lachen . Maar op zo,n lange rechte weg durf ik ook wel links te rijden ha ha ha !! En dat wil wat zeggen . Een knuffel van Rika en van ons uiteraard ook xxxx en tot lezen maar weer. Hans , An, Ay, en Rika

• 25 Januari 2013 - 14:56

Dees:

Woww, wat een ervaringen en wat een indrukken! Erg gaaf zeg! Fijn dat jullie zo genieten! En leuk dat we kunnen meegenieten van al die mooie foto's! Geniet er nog even van! <3! Xxx

• 25 Januari 2013 - 20:19

Silke:

hoi hanneke en dennes

wat een liv een jonkis olivanten

kuzs van jinte en silke

• 25 Januari 2013 - 20:23

ME :

Hoihoi,

Super om zo een heel verslag weer te lezen echt helemaal top!
    Enne heb je Fransie dan echt niet zien staan, heeft hij zich nog beter verstopt dan ik dacht, haha!
    Oh ik vind die Fantjes zo leuk en lief.
    Silke ook, ze heeft het weer helemaal zelf getypt, knap he!!
    Oh wat bruin, was weer de reactie en Dennis is een beetje bruiner dan Hanneke, haha!

Veel plezier nog ff!! Geniet ervan!
    Liefs ME

• 26 Januari 2013 - 17:44

Jinthe:

Foto's kijken met Jinthe

J: Hanneke is wat aan het zoeken
    M: Wat dan?
    J: Weet ik niet?
    M: Wie is ze aan het zoeken?
    J: ooooh dennis!

Een paar foto's verder...

J: Gelukkig Hanneke heeft Dennis gevonden!!!

• 28 Januari 2013 - 14:59

Wim Achterhuis:

Hallo Hanneke en Dennis.

Wat bijzonder om jullie zo te kunnen volgen.
    En wat een prachtige foto's.
    Ik hoor verder wel van je als je weer terug bent.
    Wim

• 30 Januari 2013 - 20:05

Ingrid:

Alweer een geweldig verslag en wat een prachtige foto's.... net niet echt :-)
    Ik ben benieuwd hoeveel tegenliggers jullie zijn tegen gekomen tijdens de rit van 762Km én of jullie de afslag (tijdig) gevonden hebben... hihi

Goede reis verder!!
    Ingrid