We zijn op de helft... - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu We zijn op de helft... - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

We zijn op de helft...

Door: Dennis en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

21 Januari 2013 | Namibië, Grootfontein

Daar zijn we weer!! We waren een paar dagen "internetloos" maar vandaag hebben we weer een plekkie gevonden. Het is dan wel alleen via de Wifi dus er worden/kunnen geen foto's meegestuurd worden.
Nadat we ons laatste verslag geplaatst hebben (bedankt voor de leuke reacties daarop) hebben we even gelunched bij een zaakje in een heel groot winkelcentrum. Voor de Enschede kenners... Stel je de Kalanderij voor maar dan 20x groter!!! Als je in Afrika bent of je wilt er naartoe gaan, stel je er dan op in dat je soms lang moet wachten voordat je iets krijgt. Zo ook bij dit zaakje. Bijna een uur wachten op een simpele lunch. Gelukkig is er genoeg te kijken en als er dan in een zaak tegenover iemand de deuropening mist en met een knal tegen de schoongelapte ramen aanloopt, dan heb je genoeg stof om het uur vol te kletsen :-).
Na de lunch hebben we nog even een bezoek gebracht aan het hondje die we uit de woestijn mee hadden genomen. We waren stom verbaasd over hoe goed het met het hondje ging!! Toen we bij z'n hok kwamen, lag hij rustig achterin te slapen. Toen hij ons zag, stormde hij naar voren en begroette hij ons blij. Door de tralies heen, vond hij zelfs nog even de tijd om met ons te spelen. Echt super!! Moe van alle geweldige indrukken die dag, vroeg op bed gegaan.
De volgende morgen, na het ontbijt, zijn we doorgereden naar Otjiwarongo, een plaats 300 km boven Windhoek. Daar vonden we snel, zoals het de hele vakantie al makkelijk gaat, een slaapplek. We hebben daar verder niets bijzonders gedaan. Of het moet de poging van de oplichters bij de supermarkt zijn geweest. Daar werd onze naam gevraagd toen we de auto uit kwamen. Omdat onze namen nou niet geheim zijn, gewoon onze namen gegeven. Bij terugkomst bij de auto hadden de heren netjes onze namen gegraveerd in 1 of ander ding en we moesten het maar even kopen. Nadat we de heren tot drie keer toe duidelijk hadden gemaakt dat we het niet wilde hebben, dropen ze gefrustreerd af. Dit tot groot plezier van de parkeerwachter.
De volgende ochtend reden we door naar het Etosha park. Het was er rustig want de vakanties zijn hier net afgelopen. Waarschijnlijk was dat dé gelegenheid voor de dieren om zelf op vakantie te gaan. In de 75 km die we door het park reden, zagen we helemaal niets!!
Gelukkig werd het later bij een drinkplaats naast ons kamp goed gemaakt door het bezoek van twee neushoorns.
De volgende ochtend, nadat we voor de derde keer een band hadden verwisseld, zelf even door het park gereden. En we hadden geluk!! Tegelijkertijd zagen we een kudde olifanten!! Enige verschil, Hanneke zag ze direct naast ons en ik zag er een aantal een 10 meter verderop. Gevolg: We stonden stil op de weg, olifanten voor ons en achter ons. Gelukkig staken de olifanten achter ons de weg over. En wat waren we daar blij mee!! Een meter of vijf naast onze auto kwam een olifant te voorschijn die een slecht humeur had. Dit liet hij ook duidelijk merken. En als je in de achteruit kijk spiegel een vrachtwagen van het park zelf hard achteruit ziet rijden, waarom zouden wij, in onze personenauto, dat dan niet doen? Juist... de auto in z'n achteruit en zorgen dat we op veilige afstand de olifanten rustig konden bekijken. De humeurige olifant, daagde ons, welliswaar op afstand, nog wel een paar keer uit maar dichterbij kwam die niet.
's Avonds hebben we nog even bij de drinkplek gezeten. Daar konden we de twee neushoorns weer gegroeten. Nu hadden ze ook gezelschap van een aantal hyena's gekregen. Ook dit zijn mooie beesten om naar te kijken.
Vanmorgen, na het ontbijt, zijn we naar de uitgang gereden. Ook nu niet veel "nieuwe" dieren tegen gekomen. De enige, die we nog niet gezien hadden deze vakantie, waren de zebra's. Jammer genoeg hebben we dus niet veel geluk gehad als in 2007, maar het was zeker de moeite waard!!
We zijn doorgereden naar Grootfontein. Hier blijven we vannacht en de komende twee dagen zullen we veel in de auto zitten. Morgen rijden we richting de grens met Botswana (ongeveer 450 km). Vlak voor de grens zullen gaan overnachten. Woensdag gaan we de grens over en dan is het ook nog zo'n 500 km voordat we in Maun zijn. Daar zullen we wel even blijven aangezien we vanaf daar ongeveer de meeste bezienswaardigheden, georganiseerd, kunnen bezoeken. En daarna... Dat zien we dan wel weer. We hebben nog 19 dagen voordat we weer naar het koude Nederland gaan. Ik weet zeker dat we ongetwijfeld nog mooie dingen gaan zien. Wanneer we weer een verslag kunnen plaatsen, voorzien van foto's, zal waarschijnlijk in Maun zijn.
Voor nu... Wij proosten in de korte broek op een ieder die in Nederland elke dag de sneeuw moeten trotseren voor wat dan ook.

Tot een volgend verslag!!!

• 21 Januari 2013 - 18:11

Rick En Daisy:

Hallo! Leuk weer van jullie te horen en jullie verhalen te lezen! Klinkt goed! Behalve dan de lekker band ;-) maar dat is gelukkig wel weer verholpen... Goede reis nog, geniet! En proost voor nu! Hele dikke knufffel van ons!

• 21 Januari 2013 - 19:26

Odille:

Wat weer een leuk stuk heb je geschreven.
    Fijn dat jullie toch nog wat hebben beleefd:-)
    En wat zullen jullie gelachen om de persoon tegen de deur;-) haha geweldig.
    Dan hoop ik dat jullie veilig de grens over kunnen en nog veel meer moois gaan zien.
    Geniet nog even. Dan geniet ik van het mooie Twente in de sneeuw. Want ik geniet met volle teugen. X

• 21 Januari 2013 - 21:08

Gera:

Hoi Dennis en Hanneke, wat een super vakantie, mooie verhalen hoor!! Wat een fantastische ervaring met die kinderen!! Nog veel plezier de tweede helft van jullie vakantie, groetjes Gera en Martin

• 21 Januari 2013 - 22:23

Esther:

hoi hanneke en dennis. prachtig die verhalen van jullie. ik zie jullie al zitten in dat auto,tje met olifanten voor en achter je. en dan te bedenken van jeeeeeeeeeeee hoe kom ik hier weg, brrrr ik scheet drie kleuren geloof ik hihi, ben jaloers kwa thempratuur, maaaaaar die sneeuw hier is ook superrr. lekker met de slee van de hoge bult ;-)
    nog heel veel plezier samen..... alweer aftellen voor jullie bah bah
    groetjes esther

• 21 Januari 2013 - 22:46

Jacq:

super verslag weer,erg leuk om te lezen wat jullie mee maken en zien....stiekem heb ik al wel wat foto,s gezien en die waren echt mooi!
    maar voor morgen een goei reis hopelijk zonder lekke band...en voorzichtig aan maar weer xx jacq

• 22 Januari 2013 - 00:34

Remko En Danielle:

Ja hoor... Jullie wel weer haha. Geweldig om zoveel diverse dingen mee te maken. Van gelapte ramen tot en met humeurige olifanten ;) Blijf vooral genieten!!

We wachten met smart op het volgende verslag of de appjes ;)

Henig an! (toch nog een beetje Twents in Afrika haha)

Greetz R en D.

• 22 Januari 2013 - 00:34

Remko En Danielle:

We wachten met smart op het volgende verslag of de appjes ;)

Henig an! (toch nog een beetje Twents in Afrika haha)

Greetz R en D.

• 22 Januari 2013 - 00:45

Yvonne:

Geweldig om jullie verslag te lezen .geweldige avonturen heerlijk lachen om anderen die dom tegen een raam lopen en veel adrenaline bij een humeurige olifant.
    Niet gaan -aftellen hoor dan gaat het nog sneller om.
    Nog veel plezier!!

• 22 Januari 2013 - 11:37

Bastian En Danielle:

Hoi D & H
    wat geweldig al die reisverslagen! super om te lezen. Geniet de komende 19 dagen volop, maar dat zal wel goedkomen!
    liefs ons

• 23 Januari 2013 - 19:01

Hannie:

Tjee wat een pech met alweer een kapotte band. Zijn de banden zo slecht???
    Maar heb ik het goed begrepen dat jullie de Big Five al compleet hebben gezien?
    Ben benieuwd naar jullie belevenissen in Botswana.
    Liefs uit een wit Losser

• 24 Januari 2013 - 10:39

Petra:

Hee lieverds,

Wat hebben jullie het toch prachtig en wat een mooie foto's !!!! En alweer op de helft...pff wat gaat het snel! Hier is alles goed, koud maar gezond en best lekker weer (het zonnetje doet zijn best) maar echt winter hoor! Geniet nog maar even lekker van jullie mooie reis! Dikke knuffel van petra

• 24 Januari 2013 - 16:05

Saskia:

Hoi Dennis en Hannah,
    Wat een schitterende verhalen allemaal van julie. Zo te lezen vermaken jullie je prima. Heerlijke avonturen maken jullie mee. Die zullen jullie niet snel vergeten!!
    Is toch wel wat anders een olifant bijna op je achterbank, dan in de dierentuin of circus. Zo hoort het ook jullie maken ze mee in hun eigen omgeving. Hoop dat de 2de helft van jullie vakantie net zo avontuurlijk en geweldig wordt. Geniet er nog maat lekker van, vooral met in je achterhoofd dat het hier nog steeds vriest!!!!!
    Groetjes Saskia