Ons laatste verslag - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu Ons laatste verslag - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Dennis en Hannah - WaarBenJij.nu

Ons laatste verslag

Door: Dennis en Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Hannah

12 Februari 2013 | Nederland, Enschede

Zoals beloofd... Het laatste verslag vanuit Nederland. Voor diegene die het niet helemaal wil lezen, onder dit verslag staan nog foto's :-).

Na ons laatste verslag (geschreven op een parkeerplaats waar we toevallig WIFI hadden), zijn we de volgende ochtend doorgereden naar de Cradle of Human Kind. Dit ligt ongeveer 45 minuten van Johannesburg af. Zoals ik in het vorige verslag schreef, was het de bedoeling om nog twee dagen buiten Johannesburg te slapen en dan door te rijden naar Johannesburg zelf. Werd dat toch even anders...
We hadden vanuit Nederland een tip gekregen over een leuke lodge vlak bij het "Rino en Lion" park (voor de duidelijkheid: Rino betekent neushoorn). Gelukkig hadden ze plek in de lodge en het was er inderdaad heel leuk! 's Avonds hebben we heel gezellig gekletst met diverse mensen die daar zo ongeveer bij het interieur hoorde. Eén persoon werkte stom toevallig in het park waar wij de volgende dag naartoe zouden gaan. Hij zou ons, als we in het park waren, persoonlijk rondleiden. Het enige waar deze man nog naartoe is geleid (of gelijd, het is maar hoe je het zelf in wil vullen, haha) is naar een vrije kamer in de lodge. Hij had namelijk iets (veel te veel) te diep in het glaasje gekeken. Door de eigenaar en een andere stamgast is hij dan ook naar de vrije kamer gedragen. Het leverde nadien toch wel flink wat lol op. De eigenaar die ons "waarschuwde" dat we in het park goed op moesten letten dat hij ons wel de juiste dieren zou aanwijzen. "Als hij zegt, kijk daar loopt een leeuw, kijk dan wel goed of het echt een leeuw is en niet een neushoorn ofzo".
We hadden na de eerste avond al door dat we in een hele leuke lodge terecht waren gekomen waar echt een huiskamersfeer heersde.
De volgende morgen zijn we naar het park gegaan. Het park op zich was niet zo heel groot maar het was er erg mooi!! En eindelijk, ja EINDELIJK hebben we de leewen daar gezien. Zoals Hanneke het mooi verwoorde, met recht de koning van de dieren! Ze blijven indrukwekkend om te zien. In het park zelf hebben we ook nog Cheetah's, witte leeuwen, wilde honden en, zoals de hele vakantie door eigenlijk al, heel veel hertsoorten gezien. In het park zelf hadden ze ook een Animal Creche. Daar zaten ook nog diverse dieren in kleinere verblijven. Die worden vanaf daar doorverkocht aan dierentuinen over de hele wereld.
Vol van het bezoek aan het park hebben we 's avonds hele verhalen kunnen vertellen aan de bar. Tevens besloten we om niet naar Johannesburg te gaan,maar ook de laatste twee dagen door te brengen in de lodge waar we zaten. Het was tenslotte maar 45 minuten rijden naar het vliegveld. En mochten jullie je nou afvragen of we nog een rondleiding van de, eerder genoemde, man hebben gehad, het antwoord is: NEE. We hebben hem wel gezien, maar hij herkende ons niet meer. Dit leverde 's avonds aan de bar natuurlijk weer veel lol op.
Afgelopen donderdag zijn we toch naar Johannesburg gereden. Niet om te slapen uiteraard, maar we hebben daar een bezoek gebracht aan het Apartheidsmuseum. De meesten zullen wellicht wel iets van de geschiedenis daarover weten, maar wij waren flink onder de indruk van dit bezoek. Mocht je ooit in Johannesburg komen, mag je dit museum zeker niet overslaan!
Afgelopen vrijdag zijn Hanneke en ik een dagje apart van elkaar op stap geweest. Ik ben met de eigenaar van de lodge op stap geweest (lees kroegentocht) en Hanneke is met de eigenaresse van de lodge op stap geweest (lees kroegentocht). 's Avonds hebben we elkaar weer getroffen en onze dag doorgesproken. Is in bijna 6 weken niet gebeurd aangezien we uiteraard alles samen hebben gedaan.
Afgelopen zaterdag zijn we nog door de eigenaren meegenomen naar een Ierse pub waar ze zelf bier brouwen en van alles proberen. Zo heeft Hanneke een "koffiechocolade" biertje geproefd die ze erg lekker vond. Zelf heb ik een zelf gebrouwen Blond biertje gehad. Na deze Ierse pub hebben we nog enkele andere kroegen bezocht en toen was het toch echt tijd.... Tijd om naar het vliegveld te gaan. Nadat we afscheid hadden genomen van de geweldige mensen die we de laatste dagen hadden ontmoet, moesten we dan toch echt weg.
We waren zaterdagmiddag ruim op tijd op het vliegveld. En toch moesten we bijna rennen om op tijd ons vliegtuig te halen. We hebben namelijk 1,5 uur in de rij gestaan voor de douane om de laatste stempel (de 14e) in ons paspoort te krijgen.
De vlucht van Johannesburg naar Istanbul was niet helemaal perfect. Toch een aantal keer last gehad van turbelentie. De vlucht van Istanbul naar Amsterdam was wel relaxed. Op Schiphol werden we warm onthaald door (schoon)ouders, (schoon)zus, zwager, nichtjes en een goeie vriendin. Echt superleuk!!
Bij de ouders van Hanneke hadden nog meer vrienden zich verzameld voor een verassings "welkomst party". Ook dat was een erg WARM onthaal. Waarom zet ik warm in het groot? Vanaf zondagmiddag tot gisteren hebben we het gewoon echt steenkoud gehad. Zaterdagmiddag zijn we met 37 graden in het vliegtuig gestapt. Zondagmorgen kwamen we weer in de frisse lucht en toen was het -2. Een enorme "weerschok" dus!!
Maar goed... We beginnen weer een beetje te wennen nu.

Langs deze weg willen we iedereen bedanken voor de leuke reacties op de site. Ook mensen die niet hebben gereageerd maar toch alle verslagen hebben gelezen (we hebben al gehoord dat veel mensen ons gevolgd hebben) bedankt voor het volgen van onze avonturen in Zuidelijk Afrika. Wij hebben een SUPER VAKANTIE gehad!! En we zullen nog lang nagenieten, dat is één ding wat zeker is.
Als afsluiting, en beloofd in het vorige verslag, nog een aantal foto's.

Nogmaals: MENSEN BEDANKT!!!

• 13 Februari 2013 - 08:06

Dees:

Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad! En fijn dat jullie er weer zijn ;-) hihi! Dikke kus

• 13 Februari 2013 - 14:58

Odille:

Weer top verslag.

• 14 Februari 2013 - 23:13

Esther :

hey hanneke en dennis

ik heb genoten van jullie geweldige verhalen, wat een belevenis zeg. ik moet zeggen (ik zou zoiets nooit gedurft hebben) en dennis echt als jij ooit een boek schrijft .ben ik een van de eerste die hem koopt, man wat kan jij mooi schrijven ;-)